سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

تنظیم صورت وضعیت پیمانکاری

تنظیم صورت وضعیت پیمانکاری

تنظیم صورت وضعیت پیمانکاری

صورت وضعیت پیمانکاری در واقع سندی است برای ارائه گزارش مالی از عملکرد عملیات اجرایی انجام شده بر مبنای قرارداد مابین کارفرما و پیمانکار. پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب، مطلب کسورات صورت وضعیت پیمانکاری را نیز مطالعه نمایید.

تنظیم صورت وضعیت پیمانکاری:

بر این اساس پیمانکار موظف است در آخر هرماه خدمات انجام شده از آغاز کار تا تاریخی که طبق دستور کار ها و صورت جلسات معین شده، را بررسی کرده و مقدار مصالح و تجهیزات مورد استفاده را پیش بینی و تعیین نماید.

در آخر پس از محاسبه صورت وضعیت بر اساس فهرست بهای منضم به پیمان، مهندس ناظر صورت وضعیت تنظیم شده توسط پیمانکار را با اسناد و مدارک پیمان تطبیق داده و در صورت لزوم با شرح دلیل آن را اصلاح می نماید.

انواع صورت وضعیت پیمانکاری

۱) صورت وضعیت موقت (ماهانه):

در آخر هر ماه پیمانکار مقدار خدمات انجام شده را محاسبه کرده و تسلیم مهندس ناظر می نماید.

۲) صورت وضعیت ما قبل قطعی (ماقبل آخر):

آخرین صورت وضعیت موقتی که پیمانکار بدون لحاظ داشتن مصالح پایکار تهیه می کند و در آن احجام کلیه عملیات اجرایی منظور گردیده است را صورت وضعیت ماقبل قطعی می گویند.

۳) صورت وضعیت قطعی:

پیمانکار موظف است حداکثر تا یک ماه از تاریخ تحویل موقت، صورت وضعیت قطعی کارهای انجام شده را بر اساس اسناد قرارداد بدون منظور نمودن مصالح و تجهیزات پایکار تهیه کند و جهت بررسی به مهندس مشاور ارائه نماید.

انواع روش های ثبت صورت وضعیت:

۱) صورت وضعیت آیتمی (فهرست بهایی):

صورت وضعیت آیتمی در واقع مربوط به قراردادهایی است که بر مبنای فهرست بها و مقادیر منضم به پیمان منعقد می گردند.

۲) صورت وضعیت مقطوع (مرجع، مترمربع زیربنا و …):

این روش تهیه صورت وضعیت مربوط به قراردادهای قیمت ثابت(مثل لام سام، متر مربع زیربنا، سرجمع و …) و پروژه های EPC (طرح و ساخت) می باشد.

قابیلت کنترل نرخ و صورت وضعیت طبق قراردادهای ثبت شده و امکان محاسبه مبلغ خالص صورت وضعیت بر اساس کسورات تنها یکی از امکانات نرم افزار مدیریت قراردادهای درگاه می باشد. جزئیات بیشتر

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت