سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

میزان و نحوه اخذ تضمین از پیمانکاران برای مناقصه‌ها و قراردادهای مربوط

میزان تضمین از پیمانکاران

میزان و نحوه اخذ تضمین از پیمانکاران برای مناقصه‌ها و قراردادهای مربوط

در جلسه مورخ ۹/۳/۱۳۵۸ بنا به پیشنهاد شماره ۳۲۴۸- ۴ – 5 /8546 -1 مورخ 30 /7 /1358 سازمان برنامه و بودجه و به استناد ماده 23 قانون برنامه و بودجه کشور و به هدف کمک به راه اندازی کار و تقلیل سطح بیکاری، نوع، میزان تضمین از پیمانکاران و نحوه اخذ آن را برای مناقصه ها و قراردادهای پیمانکاری را بشرح زیر تصویب نمودند:

ماده ۱_ از تاریخ تصویب این تصویب نامه، در کلیه قراردادهایی که از طریق مناقصه یا طرق دیگر به پیمانکار واگذار می شود، دستگاه های اجرایی موظفند برای شرکت در مناقصه ها و انجام تعهدات خود، ضمانت نامه ها را به عنوان پیش پرداخت، حسن انجام کار به میزانی که ذکر خواهد شد از بانک ها اخذ نمایند و بانک ها موظفند این ضمانت ها را به ترتیبی که در این تصویب نامه قید شده است برای کارفرمایان ارسال کنند. این پیمانکاران باید تشخيص صلاحيت و رتبه‌بندي گردند.

ماده ۲_ ضمانت نامه شرکت در مناقصه به میزان پنج درصد مبلغ برآورد کلی مناقصه می باشد که بانک در عوض اخذ سفته، فقط آن را برای پیمانکار و تحویل به کارفرما صادر می کند. با توجه مفاد بند ۴ از ماده ۱۱ آئین نامه معاملات دولتی، کارفرما می تواند میزان این سپرده به میزان مناسبی که کمتر از پانصد هزار ریال نشود، کاهش دهد.

ماده ۳_ ضمانت نامه انجام تعهدات پیمانکاری موضع ماده ۳۴ شرایط عمومی پیمان پنج درصد مبلغ پیمان خواهد بود که بانک در ازاء اخذ سفته و وجه نقد (۹۵ درصد سفته و ۵ درصد وجه نقد) آن را برای پیمانکار و به نام کارفرما صادر خواهد کرد.

ماده ۴ _ضمانت نامه پیش پرداخت موضوع ماده ۳۶ شرایط عمومی پیمان

میزان تضمین از پیمانکاران به شرح زیر در جدول آمده است

ميزان درصد پيش پرداخت نسبت به مبلغ پيمان مبلغ پيمان
۲۴ % در كارهاي تا ۲۰ ميليون ريال
۲۱ % در كارهاي ۲۰ تا ۵۰ ميليون ريال
۱۸ % در كارهاي ۵۰ تا ۱۰۰ ميليون ريال
۱۵ % در كارهاي تا ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون ريال
۱۲ در كارهاي ۲۰۰ تا ۴۰۰ ميليون ريال
۱۹ % در كارهاي ۴۰۰ تا ۶۰۰ ميليون ريال
۶ % در كارهاي ۶۰۰ ميليون ريال ببالا

۲_۴ كل مبلغ پيش پرداخت در ازاء ضمانت نامه بانكي (بنام كارفرما) كه براي صدور آن سفته و وجه نقد (۹۵ % سفته ۵ % وجه نقد) فقط از پيمانكار طرف قرارداد اخذ ميشودو کارفرما آن به شکل یکجا به حسابی بنام پیمانکار، نزد بانک صادر کننده ضمانت واریز می کند. برداشت از اين حساب منحصراً با اجازه كارفرما و بترتيب مشروح زير خواهد بود:
يك سوم مبلغ پيش پرداخت پس از عقد پيمان و يك سوم مبلغ پيش پرداخت پس از تجهيز كارگاه به پيمانكار پرداخت ميشود، بقيه مبلغ پيش پرداخت پس از انجام ۳۰ % مبلغ اوليه پيمان بر طبق صورت وضعيت ريالي ماهانه بشرط آنكه لااقل دو سوم آن مربوط به پيشرفت فيزيكي كار (كار انجام شده) و حداكثر يك سوم آن مربوط به مصالح پاي كار باشد. به پيمانكار پرداخت ميشود.

۳_۴ براي باز پرداخت مبالغ پيش پرداخت فوق بايد از مبلغ ناخالص هر صورت وضعيت پيمانكار برابر با ميزان درصد پيش پرداخت متعلقه به قرارداد مربوط و بر اساس درصدهاي مندرج در جدول موضوع بند ۱- ۴- اين ماده كسر گردد.

ماده ۵_ضمانت نامه حسن انجام كار: كليه مبالغ ده درصد موضوع ماده ۳۵ شرايط عمومي پيمان كه براي تضمين حسن انجام كار از مبلغ ناخالص صورت وضعيت هاي پيمانكار كسر ميشود در حساب جداگانه اي نزد كارفرما نگهداري ميگردد، نصف اين مبلغ بلافاصله پس از تحويل موقت در ازاء اخذ ضمانت نامه بانكي بنام كارفرما كه بانك ضامن براي صدور آن سفته و وجه نقد (۹۵ % سفته ۵ % وجه نقد) فقط از پيمانكار اخذ مينمايد به پيمانكار پرداخت ميشود بقيه مبلغ تضمين حسن انجام كار و نيز ضمانت نامه و سفته ها و وجه نقد مربوط پس از تحويل قطعي به پيمانكار مسترد خواهد شد

در نرم افزار مدیریت معاملات اندیشه پرداز و پرتال تامین کنندگان، شما می توانید انواع ضمانت نامه، گواهی حسن انجام کار و رتبه بندی شرکت های پیمانکاری را به شکل آنلاین دریافت کنید. استعلام رتبه بندی شرکتی که با آن قصد همکاری دارید براحتی و تنها با چند کلیک امکان پذیر است و دیگر نیازی نیست به برای کسب اطلاع از رتبه شرکت به سامانه دیگری مراجعه کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت