سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

دوره تضمین چیست؟

دوره تضمین چیست؟

دوره تضمین چیست؟

فاصله بین تحویل موقت کار تا تحویل قطعی دوره تضمین نامیده می شود. اگر در دوره تضمین معایب و نقایصی در کار مشاهده شود که ناشی از کار پیمانکار باشد پیمانکار مکلف است که آن ها را به هزینه خود رفع کند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مطلب “تفاوت تحویل موقت و قطعی در قراردادهای پیمانکاری” را مطالعه بفرمایید.

تاریخ شروع دروه تضمین مطابق با ماده ۳۹ شرایط عمومی پیمان:

تاریخ تحویل موقت، تاریخ تشکیل هیأت تحویل موقت در محل و تحویل کار به کارفرما است که در صورتمجلس تحویل موقت درج می شود. تاریخ شروع دوره تضمین، تاریخ تحویل موقت است به شرط آنکه هیأت تحویل موقت، هیچ گونه نقصی در کار مشاهده نکند یا نقایص در مهلتی که از طرف هیأت تحویل تعیین شده است، رفع شود، اگر زمانی که پیمانکار صرف رفع نقایص می کند، بیش از مهلت تعیین شده باشد، تاریخ تحویل موقت، همان تاریخ تشکیل هیأت و تحویل کار به کارفرما است، ولی تاریخ شروع دوره تضمین، تاریخ رفع نقص است که به تأیید مهندس مشاور رسیده باشد.

مطابق بخشنامه شرح خدمات نظارت کارگاهی مشاور˛ نظارت بر رفع نواقص و معایب در دوره تضمین˛ تهیه فهرست و پیگیری رفع آن تا آمادگی کار جهت تحویل قطعی˛ از وظایف ناظر می باشد (بخشنامه شماره ۱۰۰/۳۵۰۸۲ مورخ ۹۰/۴/۱۹ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور). از سوی دیگر مطابق ماده ۴۲ شرایط عمومی پیمان C و همچنین ماده ۶۲ شرایط عمومی پیمان EPC پیمانکار مکلف به رفع نواقص و معایبی بوده که در دوره تضمین بوجود آمده و ناشی از بهره برداری ناصحیح یا قصور کارفرما نمی باشد.

مسئولیتهای دوره تضمین:

پیمانکار مکلف است که معایب و نقایصی را که در دوره تضمین به علت قصور پیمانکار در کار بروز پیدا می کنند را به هزینه خود رفع کند. کارفرما معایب و نقایص و محل آنها را به پیمانکار ابلاغ می کند و پیمانکار می بایست حداکثر ۱۵ روز پس از ابلاغ کارفرما، شروع به رفع معایب و نقایص کند و آنها را طی مدتی که مورد قبول کارفرماست، رفع نماید.

در صورتی که پیمانکار  در دوره تضمین به مسئولیتهای خود عمل نکند کارفرما چه اقدامی می تواند انجام دهد؟

هرگاه پیمانکار در انجام این تعهد قصور ورزد یا مسامحه کند˛‌ کارفرما حق دارد آن معایب و نقایص را خودش یا به ترتیبی که مقتضی بداند رفع نماید و هزینه آن را به اضافه ۱۵ درصد، از محل تضمین پیمانکار یا هر نوع مطالبات و سپرده ای که پیمانکار نزد او دارد، برداشت نماید.

هزینه های حفاظت، نگهداری و بهره برداری کارهای تحویل موقت شده در دوره تضمین به عهده کارفرماست.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت