سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مجری ذیصلاح کیست و چه شرایطی دارد؟

مجری ذیصلاح

مجری ذیصلاح کیست و چه شرایطی دارد؟

مهندس اجرایی یا مجری ذیصلاح مسئولیت اجرای درست عملیات ساختمانی را برعهده دارد. این شخص می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد ولی باید از سازمان نظام مهندسی مجوز داشته باشد. مسئولیت اجرا و نظارت بر روند ساخت و ساز و مطابقت آن با مقررات ملی، آیین نامه ها، نقشه های مصوب برعهده مجری ذیصلاح است.

قرارداد مجری ذیصلاح از نوع قراردادهای پیمانکاری است که طرفین آن سازنده ساختمان و مجری ذیصلاح است. به عبارت دیگر کارفرما برای نظارت بر روند ساخت، مجری ذیصلاحی انتخاب می کند تا از طریق مهندس ناظر در جریان مراحل کار قرار بگیرد. مجری ذیصلاح باید مدرک مهندسی عمران یا مهندسی معماری داشته باشد. مجری واجد صلاحیت باید در تمامی پروژه های ساختمانی حضور داشته باشد و عدم وجود مجری مصداق تخلف سازنده است. مهندس ناظر وظیفه دارد که نبود مجری را به مراجع قانونی اطلاع دهد.

مجری ذیصلاح چه وظایفی دارد؟

• اجرای پروژه های مختلف ساختمانی
• نقشه برداری ساختمان
• بررسی و مطالعه مشخصات نوشته شده در پروانه ساختمان
• نظارت بر اجرای پروژه ها وعقد قرارداد با پیمانکاران
• نصب تابلوی مشخصات پروژه در حال ساخت (قابل دید برای عموم)
• گود بردازی،پی ریزی، ساخت اسکلت، نازک کاری و بطور کلی اجرای صفر تا صد ساختمان
• دریافت تایید و موافقت نوشتاری از کارفرمای پروژه
• رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین اصول ایمنی کارگاه و ساختمان های اطراف آن
• رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی
• امکان سنجی پروژه ها و در نظر گرفتن میزان بودجه برای اجرا همراه با ارائه کردن طرح توجیهی
• تهیه نقشه های از بیلت مربوط به فعالیت های در حال اجرا و تحویل دادن همه مدارک و شناسنامه فنی و ملکی به کارفرما در پایان پروژه

قرارداد مجری ذیصلاح از چه نوع قراردادی است؟

یکی از پرکاربردترین قراردادها در صنعت ساخت و ساز، قراردادهای پیمانکاری هستند، قرارداد پیمانکاری مجری ذیصلاح نیز جز آن دسته است. وظیفه مجری ذیصلاح اجرای عملیات ساختمانی طبق مقررات ملی و ضوابط شهرسازی است. این مجری توسط سازمان نظام مهندسی برای نظارت بر روند اجرای صحیح پروژه های ساختمانی معرفی می شود.
پس از معرفی فرد واجد صلاحیت باید بین او و سازنده قرارداد تنظیم شود که اغلب این قرارداد از نوع قرارداد پیمانکاری است. قرارداد امضا شده، معتبر و لازم الاتباع است.

مفاد، موضوع و مدت قرارداد پیمانکاری مهندس اجرایی چگونه است؟

قرارداد پیمانکاری، توافق مجری واجد صلاحیت با سازنده است. توصیه می شود که در بخش اول قرارداد اطلاعات هویتی طرفین ذکر شده و شماره پروانه مجری ذکر شود. در بخش مفاد قراراد تمام موضوعاتی که مورد توافق طرفین است، قید می شود. اگر قرارداد امضا شود، یعنی مفاد آن نیز به تایید دو طرف رسیده و مسئولیت ها و تعهداتی را بر هر دو طرف ایجاد کرده است. بهتر است قرارداد مجری ذیصلاح ساختمان را تا جای ممکن دقیق تنظیم کنید و نکته ای را از قلم نیاندازید تا از احتمال بوجود آمدن اختلافات بعدی جلوگیری کنید.
شرح وظایف و مسئولیت‌های مجری واجد صلاحیت در قسمت موضوع قرارداد ذکر می شود. به طور کلی موضوع قراردادهای پیمانکاری مجری ساختمانی، مدیریت و نظارت بر اجرای عملیات ساختمانی است. در بسیاری از موارد، عدم تعیین دقیق موضوع قرارداد باعث بروز اختلاف میان طرفین آن می‌شود. به همین دلیل، سازنده ساختمان و مجری واجد صلاحیت در هنگام تنظیم این قرارداد باید موضوع آن را به صورت دقیق تعیین کنند.
قرارداد مجری ذیصلاح دارای بازه زمانی محدود است و به شکل موقت تنظیم می شود. مدت آن بسته به وسعت عملیات ساخت و ساز و با توافق طرفین تعیین می شود. در صورت نرسیدن به اتمام کار، تمدید این مدت نیز بسته به توافق طرفین انجام می گیرد

مبلغ و تعهدات طرفین در قرارداد مهندس اجرایی چگونه است؟

حق الزحمه ای که کارفرما وظیفه دارد طبق قرارداد به مجری پرداخت کند، همان مبلغ قرارداد است. مبلغ این قرارداد و شرایط پرداخت آن باید با توافقات طرفین حاصل شود. با امضای قرارداد، کارفرما یا سازنده ملزم می شود که حق الزحمه مجری ذیصلاح را مطابق با شرایط قرارداد و در تاریخ مشخص شده پرداخت کند.
از آنجاییکه قرارداد پیمانکاری مجری ذیصلاح یک قرارداد لازم الاجرا است، تعهداتی که طرفین در قرارداد ذکر کرده اند نیز لازم الاجرا هستند. در صورت عدم اجرای این تعهدات، طرفین می توانند خسارت دریافت کرده یا برای احقاق حق خود به داوری یا مراجع قانونی مراجعه کنند.

در نرم افزار مدیریت قرارداد می توانید هر نوع سندی را با فرمت خود ثبت کنید و با چند کلیک آن را بازیابی کنید. این نرم افزار تاریخ های مهم مانند تاریخ تمدید یا فسخ قرارداد و …. را از طریق پیامک به شما یادآوری می کند. می توانید انواع درخواست مناقصه، مزایده و …. را کاملا آنلاین و امن برگزار کنید و بعد از توافق، روی تمامی مراحل پیشرفت پروژه و هزینه ها نظارت داشته باشید.

برای درخواست دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار مدیریت قرارداد درگاه کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۴/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت