سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

اهمیت مدیریت داده در زنجیره تامین

مدیریت داده در زنجیره تامین

اهمیت مدیریت داده در زنجیره تامین

زنجیره تامین مقدار زیادی داده و اطلاعات تولید می کند، داده هایی که باید به بینش تجاری تبدیل شوند تا کارکرد زنجیره تامین را بهبود بخشند. مدیریت داده در زنجیره تامین ابزاری است برای حل مسائل و مشکلات بوجود آمده در سطح راهبردی و عملیاتی. حتی با این اوصاف، شرکت های معدودی توانایی ساده سازی و قابل فهم سازی این داده ها و استفاده از آنها برای تغییر و تعریف زنجیره تامین را دارند.

مدیریت داده ضعیف، منجر به تحلیل نادرست و بی منطق داده می شود. برای مدیریت داده به فرایندی ساختارمند نیاز است تا به بررسی، تحلیل و شناسایی فرصت های موجود بپردازد. در این بخش، چالش‌هایی را که تأثیر کامل مدیریت داده در زنجیره تأمین را محدود می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

ابزار مهم نیست، داده مهم است

داده یا اطلاعات، سوخت چهارمین انقلاب صنعتی است. در نتیجه شرکت ها روی تکنولوژی های تحلیل دقیق سرمایه گذاری می کنند تا به طور موثر داده های آنها را تفسیر کنند. در کمال تعجب، سرمایه گذاری روی فناوری های یادگیری ماشین، مدل های پیش بینی کننده و دیگر روش های پیشرفته تحلیل به مشکلات زنجیره تامین اضافه کرده است.

شرکت ها روی زیر ساختهای مدیریت داده بیشتر از خود داده تمرکز می کنند. داده درست، نتیجه درست می دهد. ساختاربندی و تصفیه داده به اندازه تحلیل آن مهم است. داده های سازماندهی شده و دقیق، بینش های لازم را برای گرفتن تصمیمات تجاری درست در اختیار شما قرار می دهد. تحلیل با داده های نادرست و نادقیق پیچیده ترین زیر ساخت های غلط را ایجاد می کند.

چالش دیگر این است که سازمان ها برای داده های خود زبان مشترکی ندارند. دپارتمان های مختلف انواع مختلفی از داده را تولید می کنند. جمع آوری این داده ها و تفسیر آنها فرایند پیچیده ای است و می تواند تحلیل داده را به اشتباه بیاندازد. در همین حال، اغلب زبان های داده نادقیق هستند. مرور انبار داده دپارتمان های مختلف نیز چالش دیگری است. برای مدیریت کارآمد این داده ها به فرایندهای یکپارچه تری نیاز است، مخصوصا داشتن زبانی مشترک در ثبت و مدیریت داده ها. فرایندی که زیربنای تمام ارتباطات از راه دور بین بخش ها، شرکت ها و در سراسر صنایع باشد.

در دنیای پر رقابت امروز، نیاز روزافزونی برای پاسخگویی سریعتر به تقاضاهای مشتری وجود دارد. انجام این کار به داده های دقیق تری برای بهینه سازی موجودی نیاز دارد. تنها از طریق استفاده نوآورانه از ابزارهای داده می توانید پویایی زنجیره تامین را به درستی درک کنید و فرصت های جدید آن را کشف کنید.

یکپارچگی دادها برای بهبود عملیات زنجیره تامین مناسب است

بهینه سازی زنجیره تامین تماماً در مورد استفاده بهینه از فناوری برای بهبود عملکرد شبکه های تامین است. این سوال پیش می‌آید: چگونه یک زنجیره تامین با عملکرد بالا ایجاد کنید که هم سودآور و هم پایدار باشد؟ سه حوزه مدیریت زنجیره تامین وجود دارد که بیشترین بهره را از مدیریت پیشرفته داده می برند.

۱- پیش بینی موجودی

برای افزایش سودآوری باید به محض بوجود آمدن فرصت ها روی آنها سرمایه گذاری کنید. تحلیل داده برای هماهنگ شدن با عرضه و تقاضا حیاتی است. می توانید در این تحلیل ها، فاکتور ریسک و شرایط غیر عادی را در نظر بگیرید. این روزها شرکتها باید با سرعت روزافزون همگام با فناوری های جهانی داده هایشان را تحلیل کنند و این خطرهایی را برای آنها بوجود می آورد.
به عنوان مثال، تعداد کمی از شرکت‌ها برای بحرانی مانند همه‌گیری ویروس کرونا آماده بودند. در نتیجه، زنجیره‌های تامین جهانی با شروع قرنطینه‌ها به طور ناگهانی متوقف شدند. مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به مدیران زنجیره تامین کمک کند تا سطوح موجودی بهینه را تعیین کرده و منابع حیاتی خود را بهینه کنند.

۲- پیش بینی تقاضا

در دنیای پر سرعت و پر رقابت امروز، برای همراه شدن با تقاضاهای مشتری و حفظ و نگهداری مزیت رقابتی ، شرکت ها باید از به اتمام رسیدن کامل فرایند سفارش و قابلیت ردیابی آنها اطمینان حاصل کنند. مدیریت داده به شما این امکان را می دهد تا در مورد محصول داده های دقیق جمع آوری کنند، که قابلیت ردیابی کالاها را بهبود می بخشد و توزیع محصول را آسان می کند.
داده نوعی پول جدید است که با تولید ارزش می تواند فرایند شرکت ها را بهینه کند. نتیجه صرفه جویی در هزینه و رضایت بیشتر مشتریان است. گذشته از همه اینها، حتی دقیق ترین داده ها هم اگر در تصمیم گیری مورد استفاده قرار نگیرند، بی معنا می شوند.

۳- داده های دپارتمان های مختلف را جدا کنید

زنجیره های تامین بسیار پیچیده هستند. از سورسینگ و پیدا کردن تامین کننده گرفته تا انبار داری و توزیع، مقدار داده ایجاد شده آنقدر زیادند که بهم ریختگی بوجود بیاورند. اگر قرار باشد تا اطلاعات مفیدی از این داده ها استخراج شود، تجزیه و باز کردن گره داده ها بسیار مهم است. مدیریت موثر داده ها به شما این امکان را می دهد که داده هایی که از دپارتمان مختلف دریافت می کنید را یکپارچه کند.
همانطور گفته شد، تنها داده های درست می توانند بینش درست ایجاد کنند. یکپارچه کردن و ادغام این داده ها با استفاده از زبانی مشترک می تواند به شما کمک کند تا استراتژی ها را فرمول بندی کنید، عملیات ها را ساده کنید و از رضایت مشتری مطمئن شوید.

داده زنجیره تامین را به حرکت وا می دارد

گاهی مساله اصلی سیستم نیست، بلکه خود داده است. شبکه های تامین پیچیده هستند و اغلب دارای شفافیت کافی نیستند. این در نهایت از توانایی شما برای برطرف کردن نیازهای مشتری می کاهد. یک سامانه جامع مدیریت داده، چنین مشکلاتی را حل می کند و به شما مزیت رقابتی می دهد و باعث می شود حتی در شرایط سخت نیز تاب آوری داشته باشید.

نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات به دپارتمان های سازمان شما این امکان را می دهد تا داده های خود را در سیستمی یکپارچه با فرمتی یکسان وارد کنند. هر دپارتمان می تواند اسناد خود را بصورت خودکار در سیستم بارگزاری کند و دیگران با توجه به تعریف دسترسی می توانند اسناد را مشاهده کنند. با ویژگی گزارش گیری نرم افزار خرید و تدارکات اندیشه پرداز می توانید از تمامی فیلدها و اسناد، قیمت اقلام خریداری شده و مقایسه آنها، عملکرد ماموران خرید و هر نوع اطلاعات دیگر گزارش بگیرید. برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت