سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

تعریف مناقصات یک مرحله ای و دو مرحله ای

مناقصه یک مرحله ای و دو مرحله ای

تعریف مناقصات یک مرحله ای و دو مرحله ای

تنوع و گستردگی خرید و فعالیت های امور پیمان و قراردادهای شرکت ها نیاز به تبیین اصول و الزامات متنوعی در بررسی صلاحیت شرکت کنندگان مناقصه و یا خدمات مورد ارائه ی آن ها خواهد داشت. از این رو انجام روش های متعدد برای بررسی صلاحیت آن ها از جانب قانون گزار امری ضروری است.بدین ترتیب بر مبنای قانون برگزاری مناقصات،مناقصات به دو دسته ی مناقصه یک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شوند:

ابتدا در بطور مختصر به تعریف مناقصه می‌پردازیم.

مناقصه در واقع روشی برای رقابت تامین و خرید کالا یا خدمات است بدین صورت که هرگاه خریدار، نیازمند خرید کالا و یا دریافت خدماتی باشد می تواند با رعایت اصول و مقرراتی از این روش استفاده و خدمات یا کالای مورد نیاز خود را با کمترین قیمت ممکن تامین نماید.

مناقصه یک مرحله ای:

در مناقصه یک مرحله ای، ارزیابی فنی مناقصه صورت نمی گیرد و برنده مناقصه شرکت یا شخصی است که تنها پایین ترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد.

این نوع مناقصه گزاری اساسا زمانی اتفاق می افتد که کالا یا خدمات مورد معامله در بازار از کیفیت یکسانی برخوردار باشد و دیگر نیازی به طولانی تر کردن روند مناقصه نیست .

بر همین اساس، پاکات پیشنهاد مناقصه گران در یک جلسه باز گشایی می شود و در همان جلسه نیز، برنده تعیین می گردد.

مناقصه دو مرحله ای:

در این مناقصه بررسی فنی بازرگانی پیشنهاد ها توسط مناقصه گزار تشخیص داده می شود.

به همین سبب جلسه فنی بازرگانی تشکیل می شود که نتایج ارزیابی فنی بازرگانی پیشنهادها را به کمیسیون مناقصه اعلام خواهد کرد و برنده بر اساس برتری در مشخصات، استانداردها،کارایی،دوام و … تعیین می گردد.

نرم افزار مدیریت قراردادهای درگاه، امکان مدیریت آسان و جامع فرآیند های امور پیمان و قرارداد مانند مناقصات یک مرحله ای و دو مرحله ای را فراهم آورده است.

برای مشاهده ی کلیه امکانات نرم افزار مدیریت قراردادها کلیک کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر نرم افزار ها به اینستاگرام مراجعه کنید.

۴.۳/۵ - (۱۰ امتیاز)
۵ دیدگاه
  • عزیز رحمانی
    پاسخ
    ارسال شده در۶:۵۰ ب٫ظ,۲۸ آذر ۱۴۰۰

    خیلی معلومات عالی دستتون درد نکند.

  • غزل
    پاسخ
    ارسال شده در۱۱:۱۵ ق٫ظ,۱۱ فروردین ۱۴۰۱

    در مناقصات یک مرحله ای مبلغ تضمین اعلام نشده است و جای مبلغ در اسناد خالیست اما فرم مربوطه موجود است. آیا دادن مبلغ تضمین به دلخواه است؟

  • امین
    پاسخ
    ارسال شده در۳:۵۱ ب٫ظ,۲۳ فروردین ۱۴۰۱

    ممنونم

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت