سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

منبع یابی و سورسینگ چیست و چه روش هایی دارد؟

منبع یابی و سورسینگ

منبع یابی و سورسینگ چیست و چه روش هایی دارد؟

منبع یابی یا سورسینگ یکی از مهمترین اقدامات تجاری شرکت ها است. پیدا کردن منابع معتبر برای خریدی مطمئن، دسترسی به کالای اوریجینال و با کیفیت، دستیابی به بهترین تامین کنندگان که در مذاکره، فروش و تحویل کالا موفق عمل کنند، همیشه کار راحتی نیست و نیاز به دانش و تجربه دارد. به همه این مراحل سورسینگ می گویند.

سورسینگ چیست؟

منبع یابی با معادل انگلیسی سورسینگ به معنای پیدا کردن بهترین منابع و تامین کنندگان است که با هزینه های بصرفه کالا و خدمات با بهترین کیفیت ممکن به دست خریدار برساند. اگر در مورد سورسینگ دانش کافی نداشته باشید، ممکن است کالای تقلبی یا بی کیفیت، یا با هزینه بیشتر از بازار خریداری کنید و دچار ضرر مالی شوید.
در صورت نداشتن شناخت و تجربه کافی در زمینه منبع یابی و سورسینگ با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد و ممکن است بجای سود ضرر مالی سنگین به شما وارد شود.

انواع روش های سورسینگ یا منبع یابی

منبع یابی استراتژیک

در منبع یابی استراتژیک، مدیر خرید و تدارکات دائما، فرصت خرید کالا در بازار را بررسی می کند و به دنبال فرصت های مناسب برای خرید کالاهای بصرفه با بهترین کیفیت است. در این نوع منبع یابی مدیر خرید با در نظر گرفتن بودجه سازمان پس از مشخص کردن جزئیات هزینه و منبع تامین کننده و اطمینان حاصل کردن از همسو بودن منافع تجاری با تامین کننده به خرید کالا یا خدمات مورد نیاز خود می پردازد .
به عبارتی دیگر در منبع یابی استراتژیک، منابع و کانال های عرضه کالا و خدمات با کمترین هزینه کل و نه فقط قیمت خرید، شناسایی می شوند. در منبع یابی استراتژیک به طور مداوم فعالیت های خرید یک سازمان با نظارت بر منابع و هزینه ها و کانال های خرید، بهبود پیدا می کند. اگر منبع خرید خدمات باشد، راه حلی مشارکتی برای پاسخگویی به نیازهای فردی مشتری پیدا خواهد شد. اگر هدف تولید باشد، منبع یابی استراتژیک پاسخگویی زنجیره تامین خواهد بود.

در یک کلام در منبع یابی استراتژیک، منابعی که با کمترین میزان هزینه و بهترین کیفیت کالا و خدمات جمع آوری شده و همکاری طولانی مدتی با آنها شروع خواهد شد. البته جستجوی منابع جدید نیز همواره و به طور مستمر ادامه دارد.

منبع یابی جهانی

منبع یابی جهانی یا بین المللی مخصوص سازمان هایی است که مداوما خرید خارجی دارند یا در کار واردات هستند. مثال معروفی از منبع یابی استراتژیک در کشور ما خرید کالا از چین است، از آنجاییکه محصولات چینی در ازای قیمتشان دارای کیفیت قابل قبول هستند و از طریق نیروی کار کم هزینه و به میزان بسیار بالا تولید و به بازارهای جهانی صادر می شوند، یکی از مهم ترین منابع خرید کالا می باشند.
در منبع یابی بین المللی می توانید از مهارت ها و فناوری های پیشرفته ای که در کشور موجود نیست، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که منبع یابی جهانی به کشورهای کم هزینه محدود نمی شود و برای خرید برخی از تجهیزات پیشرفته نیاز به خرید از کشورهای اروپایی و کشورهای توسعه یافته وجود دارد.

سورسینگ یا همان منبع یابی تاکتیکی

به منبع یابی تاکتیکی، منبع یابی کوتاه مدت هم می گویند. این نوع خرید برای سفارش های سریع و نقل قولی است. به عبارت دیگر منبع یابی تاکتیکی کالاها و خدمات را با کیفیت بالا و قیمت پایین در زمان کوتاهتر از حالت عادی به دست خریدار می رساند.
منبع یابی تاکتیکی نقطه مقابل منبع یابی استراتژیک است، برای منبع یابی استراتژیک برنامه ریزی برای انتخاب منابع و تامین کنندگان کالاها و خدمات از قبل انجام می شود و روی معامله با بیشترین میزان سود تاکید وجود دارد. منبع یابی تاکتیکی، نیازهای کل سازمان را در نظر نمی گیرد و روی خرید مواد مناسب با قیمت مناسب در زمان مورد نیاز تاکید دارد.
معمولا سازمان ها از هر دو شکل منبع یابی تاکتیکی و استراتژیک برای حل نیازهای شرکت خود استفاده می کنند.

با نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات اندیشه پرداز می توانید هر نوع درخواست خرید خود را اعم از مناقصه، مزایده و … را به اطلاع تامین کنندگان برسانید، استعلام قیمت بگیرید، تامین کنندگان و منابع را ارزیابی کنید، وندور لیست ایجاد کنید و در پرتال تامین کنندگان با آنها مذاکره کنید و تمامی مراحل خرید را بصورت آنلاین انجام دهید. لازم به ذکر است که این نرم افزار دوزبانه بوده و امکان پیشنهاد قیمت ارزی وجود دارد. برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار خرید و تدارکات کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت