سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

چهار روش برای مدیریت زنجیره تامین و خطرات آن

مدیریت زنجیره تامین

چهار روش برای مدیریت زنجیره تامین و خطرات آن

هر کسب و کاری ریسک های خودش را دارد، برای مثال امکان وقوع اتفاق هایی برای زنجیره تامین و تامین کننده، می تواند چالش های جدیدی برای کار شما ایجاد کند. هر سازمانی که از  خطرات زنجیره تامین آگاهی کافی نداشته باشد، نمی تواند با ریسک های زنجیره  تامین مواجه شود و آن ها را مدیریت کند. به همین علت و به جهت مدیریت زنجیره تامین ، خیلی از سازمان ها و برگزار کنندگان مناقصات، برنامه های حساب شده ای دارند تا با اختلال در تامین و ضررهای مالی آن به شکل موثر روبرو شوند.

مدیریت ریسک به این معنا ست که امکان دارد سازمان شما بعد از شروع کار، ارتباطش با تامین کننده دچار مشکل شود، این مشکل برای سازمان شما گاهی ضررهای مالی هنگفتی در پی خواهد داشت. اولین قدم این است که با این حقیقت روبرو شوید که اتفاقات ناگوار ممکن است در اولین مرحله قرارداد پیمانکاری و شروع کار بوقوع بپیوندند.

شکست یک تامین کننده کلیدی برای شما و کسب و کارتان خطر حیاتی ایجاد می کند. برای جلوگیری از فاجعه احتمالی باید مراحل، روش های و ابزار هایی را به کار بگیرید تا احتمال اختلال در زنجیره تامین را به حداقل برسانید.

چه اشتباهات رایجی در ارتباط با تامین کننده پیش خواهد آمد؟

  • عدم تداوم در تامین کالاها و سرویس های ضروری
  • عملکرد ضعیف تامین کننده
  • ورشکستگی و مشکلات مالی تامین کننده کلیدی
  • هزینه های قابل اجتناب در خرید محصولات خام، خدمات و هزینه های پروژه
  • خرابی محصول و مرجوعی
  • اختلال حیاتی در تکنولوژی های استفاده شده و حمله های سایبری
  • عدم انطباق قانونی، نقص نظارتی یا تقلب تامین کننده

می بینید که لیست چندان بلند بالایی نیست. ممکن است اتفاقات دیگری هم در طول انجام پروژه اتفاق بیافتد. می توانید چندتا از آن ها را حدس بزنید؟

مدیریت زنجیره تامین با توجه به ریسک های آن 

سه مرحله اصلی برای ایجاد طرح مدیریت ریسک وجود دارد، این مراحل بر مبنای تحلیل های موثر ریسک های تامین کنندگان ساخته شده است.

ریسک را شناسایی کنید

آیا میزان خطر کم، زیاد، یا متوسط است؟ برای شناسایی حیاتی ترین خطرات، به یک تلاش تیمی احتیاج دارید. در حالت ایده آل، مدیر پروژه کمک مهمی به شمار می آید و می تواند اطلاعات زیادی را بررسی و تحلیل کند. چه به تنهایی، چه در تلاشی گروهی. مدیر پروژه بعد از پیدا کردن خطرات ، احتمال وقوع هر خطر را مشخص می کند.

ریسک را ارزیابی کنید

پس از آنکه هر خطری به شکل کمی شناسایی شد، حالا زمان این است که تیم تصمیم بگیرد که کدامیک از این خطرات زنجیره تامین نیاز به بررسی بیشتر دارند و جزییات این بررسی چه میزان باید باشد. تصمیم قبول یک ریسک مشخص شده، یا انجام اعمالی برای کمتر کردن آنها، به میزان پذیرش ریسک در سازمان بستگی دارد. ممکن است تبعات قبول خطر آنقدر زیاد باشد که توجیه مالی برای سازمان نداشته باشد.

پلنی را برای مواقع اضطراری تهیه کنید.

ایجاد و توسعه برنامه های عملی مهمترین مرحله است. قابلیت جایگزین کردن راه حل های جدید در صورت وقوع یک رویداد نامطلوب در زمان مناسب و براساس اولویت ها مهم است، همه جزییات ضروری برای اقدام باید در این مرحله شامل شود. این مرحله باید شامل مراحل تشدید سرعت که کمپانی شما باید در صورت وقوع اختلال و رخداد ناخوشایندی نیز بشود.

در اصل چهار مرحله برای مدیریت ریسک وجود دارد: قبول آن، انتقال آن، کاهش یا حذف آن.

در مقالات بعدی در مورد مدیریت انطباق تامین کنندگان صحبت خواهیم کرد. موضوعاتی از قبیل جمع آوری اسناد و موافقت نامه های تامین کننده، یکپارچه کردن اسناد تامین کننده و دنبال کردن تامین کننده به شکل مداوم.

نرم افزار معاملات درگاه، در یکپارچه سازی اسناد، اعتبار سنجی تامین کننده و تعریف و پیش بینی هزینه ها و بسیاری امکانات دیگر برای برگزاری مزایده هایی با سوددهی و خطای کمتر طراحی شده است. امکان ارائه جلسه دموی رایگان برای توضیح قالبیت های این نرم افزار برای شما فراهم است. کارشناسان شرکت اندیشه پرداز آماده مشاوره تلفنی در مورد این نرم افزار به شما هستند.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت